Права та обов’язки лідерів учнівського самоврядування.

 

Голова (президент):

Справжній лідер самоврядування. Він має бути обізнаний зі станом усіх справ, що виконуються, реалізуються чи готуються в колективі. Повинен вміти надати тактовну і повноцінну допомогу будь-кому з членів свого колективу у виконанні того чи іншого завдання, сприяти встановленню доброзичливих та теплих стосунків між усіма учасниками процесу самоврядування, турбуватися про створення позитивного іміджу своєї організації, закладу.

 

Голова (президент):

-   слідкує за виконанням статуту та законів навчального закладу;

-   координує і контролює роботу органу учнівського самоврядування навчального закладу;

-   координує роботу будь-кого з лідерів учнівського самоврядування у разі його відсутності;

-   чесно і добросовісно захищає та відстоює інтереси членів свого колективу;

-   виконує свою передвиборчу програму;

-   керуючись відповідними законами та затвердженими рішеннями сесій чи загальних зборів колективу, а також загальнолюдськими принципами, приймає конкретні та виважені рішення;

-   координує діяльність як законодавчих, так і виконавчих структур органу самоврядування;

-   веде пленарні чи інші засідання і підписує їх протоколи;

-   сприяє членам комісій (комітетів, міністерств, центрів тощо) у вирішенні проблемних питань, надає їм необхідну інформацію для їх діяльності;

-   звітує про роботу учнівського самоврядування перед своїми виборцями на загальних зборах;

-   вирішує інші питання, доручені керівним складом та іншими членами органу самоврядування;

-   є посередником між батьківським і педагогічним колективом та колективом учнів.

 

Голова (президент) має право:

-   на всі права, визначені у статуті навчального закладу;

-   представляти свій парламент (республіку, учнівську раду тощо) в державних та недержавних структурах, органах місцевого самоврядування, у відношеннях з посадовими особами різних рівнів, а також з школярами та іншими громадянами;

-   входити до складу ради навчального закладу;

-   брати участь у засіданнях педагогічної та батьківської ради.

 

Перший заступник:

Є правою рукою і першим помічником голови учнівського самоврядування. Тісно з ним співпрацює. Головним його обов’язком є організація системи роботи усіх комісій, що працюватимуть кожна у своєму напрямку і відповідатимуть за реалізацію конкретних проектів.

 

Перший заступник:

-   за відсутності голови виконує його обов’язки;

-   відповідає за реалізацію усіх затверджених сесією (чи загальними зборами) програм та проектів, за своєчасне виконання плану роботи органу самоврядування;

-   разом з координатором організовує навчання активу;

-   проводить засідання активу;

-   розподіляє доручення між членами своєї команди, надає як практичну, так і консультативну допомогу у питаннях виконання даних доручень;

-   відповідає за систематичне висвітлення життя і діяльності колективу як у внутрішньому, так і в зовнішньому середовищі.

 

Перший заступник має право:

-   на всі права, визначені у статуті навчального закладу;

-   за умови відсутності голови, представляти свій парламент (республіку, учнівську тощо) в державних та недержавних структурах, органах місцевого самоврядування, у відношеннях з посадовими особами різних рівнів, а також з школярами та іншими громадянами;

-   входити до складу ради навчального закладу;

-   брати участь у засіданнях педагогічної та батьківської ради.

 

Заступники:

-   є координаторами певних напрямків роботи в процесі самоврядування;

-   тісно співпрацюють з головами підзвітних комісій;

-   сприяють організації та проведенню конкретних заходів;

-   забезпечення членів своїх команд необхідною інформацією для діяльності комісії;

-   захищають права та інтереси членів своїх команд;

-   організовують навчання активу;

-   налагоджують стосунки з консультантами та координаторами певних програм і проектів (з числа дорослих).

Заступники мають всі права згідно зі статутом навчального закладу.

Секретар:

 

Це одна з найохайніших у роботі та найорганізованіших людей у колективі. Від його вміння правильно і чітко вести документацію, швидко реагувати на вхідну інформацію і передавати її адресату великою мірою залежить успіх всього колективу.

 

Секретар:

-   протоколює всі засідання;

-   готує необхідні матеріали та проекти документів для розгляду на нараді чи засіданні;

-   обробляє записи подані до „Скриньки зауважень та пропозицій” і передає їх голові органу самоврядування чи його заступникам;

-   реєструє і систематизує всю вхідну і вихідну інформацію;

-   веде листування;

-   інформує членів активу про засідання та наради;

-   веде банк необхідної для діяльності органу самоврядування інформації.

 

Голова комісії:

-   готує і проводить засідання комісії;

-   знайомить депутатів – членів своєї комісії з наявними законами, інформаційними матеріалами та іншою документацією, необхідною для діяльності комісії;

-   організовує розгляд, обговорення та підготовку конкретних документів, проектів, програм тощо до затвердження на сесії чи загальних зборах;

-   входить до складу відповідної комісії;

-   формує команду – колектив комісії, доповнює її з числа учнівського колективу за  своїми переконаннями та бажанням (запрошує до співпраці для виконання певних ділянок роботи);

-   знайомить усіх членів комісії з обсягом роботи, правами та обов’язками;

-   сприяє теплому, доброзичливому психологічному клімату в колективі;

-   організовує планування роботи та розподіляє доручення між членами колективу;

-   разом з командою розробляє та подає на розгляд комісії нові проекти та програми;

-   надає необхідну допомогу у вирішенні запланованих справ;

-   слідкує, щоб всі справи комісії були висвітлені в засобах масової інформації різних рівнів;

-   організовує вивчення та аналіз громадської думки щодо діяльності своєї комісії;

-   налагоджує партнерські стосунки з координатором чи консультантом комісії (з числа дорослих);

-   організовує навчання членів своєї комісії;

-   виносить пропозиції щодо заохочення та нагородження кращих членів своєї комісії.

 

Відповідальний за проект:

-   розробляє запропонований чи власний проект, захищає його на засіданні комісії (а в разі необхідності і на засіданні парламенту чи загальних зборах);

-   знаходить координатора чи консультанта свого проекту, домовляється з ним про форми та обсяги допомоги;

-   підбирає команду для підготовки та реалізації свого проекту;

-   організовує реалізацію проекту;

-   подає всі необхідні інформаційні матеріали про хід проекту для висвітлення у засобах масової інформації.